Happymess

vrijdag 7 februari 2014

Pennenzakje

HayHay!

Al een tijdje had ik last van rondslingerende pennen in mijn handtas.
Het is altijd handig om een paar pennen bij je te hebben,
vooral als je een agenda gebruikt.
Het liefst gekleurde gelpennen met glitters.
Mijn persoonlijke smaak zal je vast niet verbazen ;-)
Door dit "probleempje" kwam ik op het idee om een pennenzakje te maken.
Geen (groot) etui want zoveel schrijfgerei heb ik niet dagelijks bij me. 

Ik heb het pennenzakje op dezelfde wijze gemaakt als dit smartphone hoesje. 
Een handige werkbeschrijving kun je vinden op het blog van Marieke.
Deze beschrijving heb ik ook gevolgd. Wel heb ik heb de maten en het klepje aangepast. 
En zo is mijn zakje geworden:





Het zakje is ook handig voor haaknaalden!
Goede ontdekking. Ik denk dat ik er binnenkort nog eentje ga maken
Het stofje heb ik afgelopen zomer bij de Banier in Gent gekocht.

Zo, dat was het weer voor vandaag...
Happy Friday!
Helaas geen mooi wandelweer vandaag maar wel heerlijk weer om creatief bezig te zijn :-)
Alvast een Happy Weekend!

-X- Veel Liefs -X-
Daniƫlle

6 opmerkingen:

  1. Bedankt :-)
    De deken maakt kleine vorderingen.
    Zag tegen de wheel stitch op maar dat is sinds gisteren klaar.
    Zal binnenkort een foto plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig zakje maakte je! En die kamsnaps! Dat is gewoon de max. Zoiets ga ik me toch ook eens aanschaffen denk ik!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx! :-)
      Ja die kamsnaps zijn echt een aanrader!
      Heb ze via DaWanda besteld.

      Verwijderen
  3. Ik zag dit en dacht : jaaaaa goed gedacht, ik zit altijd in mijn sjakos te zoeken naar een balpen....maar toen dacht ik : nee vee er zitten al zakjes in voor : zonnebril, pillekes, zakdoekje, centjes.......het kan ne keer te veel zijn, maar voor een communicantje binnenkort ook tof idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt weer en wat een fijne kleuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt om volger te worden en ik "hang" nu ook bij u aan want je hebt een fantastische blog. Die naaimachine staat hier maar stof te vergaren omdat ik zo verslaafd ben aan dat haken maar hoop dat uwe blog mij inspireert om de draad terug op te pakken
    En dat zou best wel eens kunnen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!!!